Biroul de evaluare complexă pentru copii
Scopul serviciului:
Evaluarea complexă şi monitorizarea copiilor cu dizabilităţi.
Scopul serviciului:
Evaluarea complexă şi monitorizarea copiilor cu dizabilităţi.
Scopul serviciului:
Preluarea, înregistrarea, verificarea şi repartizarea unitară a fiecarei solicitări primite, pe orice cale, asigurând intrarea în sistem, repartizarea cazului – dacă este de competenţa sistemului – sau referirea lui către alte sisteme conexe (sănătate, juridic, protecţie persoane adulte etc.)
Scopul serviciului:
Coordonarea activităţilor de asistenţă socială desfăşurate în interesul superior al copilului.
Atribuţii principale:
- Acordă asistenţă şi sprijin de urgenţă părinţilor copilului aflat în dificultate pentru a pregăti revenirea acestuia în mediul familial, urmărind dacă aceştia îşi pot asuma responsabilităţile şi dacă îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copil, astfel încât să prevină apariţia situţiilor ce pun în pericol dezvoltarea şi securitatea copilului;
- Monitorizează şi implementează activităţile prevăzute în planurile individualizate de protecţie în vederea atingerii finalităţii acestora respectând prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
- Asigură aplicarea hotărârilor adoptate de Comisia pentru Protecţia Copilului/Instanţă, urmăreşte şi supraveghează modul de aplicare a acestora;
- Verifică şi reevaluează, la interval de cel puţin 3 luni sau ori de câte ori apar modificări neaşteptate în viaţa copilului o impun, circumstanţele care au stat la baza stabilirii măsurii de protecţie şi propune Comisiei pentru Protecţia Copilului, după caz, instanţei judecătoreşti, menţinerea, modificarea sau revocarea măsurii numai dacă interesul superior al copilului o cere;
- Colaborează cu alţi parteneri sociali, cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei locale din judeţ în vederea identificării situaţiilor deosebite ce apar în activitatea de protecţie a copilului, a cauzelor apariţiei acestor situaţii;
- Identifică, evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii;
- Asigură supervizarea activităţii asistenţilor maternali profesionişti prin vizite periodice ale asistentului social la domiciliul acestora pentru a oferi permanent consiliere şi sprijin atât copilului plasat, cât şi asistentului maternal profesionist;
- Activitaţi care vizează evaluarea solicitanţilor în vederea atestării/ reatestării ca asistenţi maternali profesionişti:
- Activitaţi care vizează evaluarea, monitorizarea şi susţinerea activităţii asistenţilor maternali profesionişti;
- Activitaţi care vizează plasarea, evaluarea copilului în vederea plasării la asistentul maternal profesionist, monitorizarea şi implementarea Planului Individualizat de Protecţie.
Criterii de eligibilitate pentru persoanele care doresc să devină asistent maternal profesionist:
Costurile serviciilor sociale in anul 2017
Date de Contact:
Şef Serviciu: Anca Băbăscu
Șef Birou Huși: Ștefania Savin
Șef Birou Bârlad: Monica Mereuță
Adresa:Vaslui, Şoseaua Naţională Vaslui-Iaşi, Nr. 1
Telefon: 0235/315138, int. 1113
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Începând de duminică, 21 ianuarie 2024, la Capela cu hramurile „Sf. Mare Mucenic Tămăduitor Pantelimon” și „Sfântul Apostol Andrei”, din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui, slujește un nou preot, Andrei Hurdubae.
Evenimentul s-a bucurat de o prezență numeroasă, cu atât mai mult cu cât noul părinte a fost hirotonit de Preasfințitul Părinte Ignatie, Episcopul Hușilor. Înaltul ierarh a oficiat și Sfânta Liturghie, la care au participat peste 200 de credincioși.
ANUNȚ IMPORTANT
ÎN ATENȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI DIN JUDEȚUL VASLUI
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vaslui informează cetățenii județului Vaslui cu privire la faptul că, începând cu anul 2023, persoanele cu handicap accentuat și grav pot beneficia, pe lângă decontarea carburantului necesar deplasării cu autoturismul aflat în proprietatea persoanelor cu handicap, familiei, asistentului personal, însoțitorului sau furnizorului de servicii sociale, și de ACORDAREA DE TICHTE VALORICE. De menționat faptul că decontarea carburantului necesar deplasării cu autorismul și acordarea de tichete valorice este o alternativă la eliberarea biletelor de călătorie gratuite, persoana cu dizabilități putând opta doar pentru una din cele trei variante.
Modalitatea de decontare a carburantului, reglementată prin Hotărârea nr. 160 din 20 februarie 2023, poate fi consultată aici.(Descarca pdf)
Anexa1-transport-revizuita(Descarca pdf)
Anexa2-decont-carburant-revizuita(Descarca pdf)
Anexa3-bonuri-valorice-carburant(Descarca pdf)
Pentru informații suplimentare, apelați numărul de telefon 0235/315138, interior 1134.
LUNI - JOI: 8.00 - 16.30
VINERI: 8.00 - 14.00